Social Media

Τι σημαίνει Διαχείριση Social Media;

Social Media

Τι σημαίνει Διαχείριση Social Media;

$

Facebook

Δημιουργία και διαχείριση διαφημιστικής καμπάνιας και εταιρικών λογαριασμών Facebook.
$

Instagram

Δημιουργία και διαχείριση διαφημιστικής καμπάνιας καθώς και του business profile στο Instagram.

$

LinkedIn

Δημιουργία και διαχείριση διαφημιστικής καμπάνιας και εταιρικών λογαριασμών (company pages) στο LinkedIn.
Διαχείριση social λογαριασμών

Η διαχείριση των social media είναι κάτι που δεν πρέπει να πάρει κανείς αψήφιστα. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα βέλος στην φαρέτρα της επιτυχίας σας. Περίπου 3.9 δισεκατομμύρια άνθρωποι έχουν τουλάχιστον έναν ενεργό λογαριασμό σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι μέσω μιας σωστής διαφημιστικής καμπάνιας με πληρωμένες διαφημίσεις αλλά και με σωστά posts στα social media της επιχείρησης σας, μπορείτε ευκολότερα να πετύχετε τους στόχους σας καθώς θα πλησιάσετε μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς και περισσότερους εν δυνάμει πελάτες. Κάθε κίνηση και κάθε επιπλέον μέσο κοινωνικής δικτύωσης που δραστηριοποιείστε, αυξάνει το engagement που θα έχει η εταιρεία σας και υπάρχει κατ’ επέκταση μεγαλύτερη ενδυνάμωση του Branding σας σε πολλούς χρήστες και πιθανούς πελάτες.

Είναι σημαντικό επίσης να αναφέρουμε ότι κάθε πλατφόρμα συνήθως απευθύνεται και σε άλλο καταναλωτικό κοινό αλλά και σε άλλες ομάδες και μερίδα ανθρώπων. Για παράδειγμα, το LinkedIn είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματίες που θέλουν να παρουσιάσουν το βιογραφικό ή το portfolio με τα έργα τους και για εταιρείες που ενδιαφέρονται για νέους υπαλλήλους. Συνεπώς το LinkedIn είναι κατάλληλο για γιατρούς, δικηγόρους, λογιστές και άλλες παρόμοιες ειδικότητες. Το Instagram, από την άλλη, είναι μέσο δικτύωσης με ποσοστό χρηστών περίπου 60% γυναίκες και 40% άντρες και συνολικά πάνω από το 80% να είναι χρήστες κάτω των 35 ετών. Άρα, είναι ένα πολύτιμο κανάλι διαφήμισης προϊόντων και αγαθών μόδας, υγείας, ομορφιάς, ρούχων και όχι τόσο για υπηρεσίες.

Στην iZi Media προσφέρουμε υπηρεσίες Διαχείρισης Social Media στα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα της Ευρώπης. Θα παραθέσουμε κάτω μερικά από αυτά, τα σημαντικότερα τουλάχιστον. Υπάρχουν ακόμη αρκετά social media που δεν θα αναφερθούμε καθώς δεν αφορούν την Ελληνική, Βουλγαρική και γενικότερα την Ευρωπαϊκή Αγορά στην οποία ειδικευόμαστε.

 

Μερικές από τις υπηρεσίες παρέχονται απευθείας από την iZi Media και άλλες από τους συνεργάτες του ομίλου της iZi Media Group.

Facebook

Ξεκινάμε λοιπόν με το γνωστότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, το γνωστό σε όλους μας Facebook. Το Facebook έχει περίπου 6 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες στην Ελλάδα και περίπου 800.000 στην Κύπρο. Με το ποσοστό να είναι περίπου 55% άντρες και 45% γυναίκες, το Facebook απευθύνεται σε όλους και είναι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο στην Ελλάδα.

Είναι το πολυτιμότερο εργαλείο για να μπορέσει μια επιχείρηση να πλησιάσει νέο καταναλωτικό κοινό αφού με λίγες μόνο δημοσιεύσεις μπορείτε να παρουσιάσετε την επιχείρηση σας άμεσα και εύκολα σε ολόκληρη την Ελλάδα. Όσο περισσότερους λοιπόν ακόλουθους αποκτήσετε, τόσο περισσότεροι χρήστες θα βλέπουν και τις πληρωμένες σας διαφημίσεις.

Μέσω της iZi Media λοιπόν μπορείτε να είστε σίγουροι ότι οι δημοσιεύεις σας αλλά και τα Facebook paid ads (πληρωμένες διαφημίσεις) θα είναι πάντα στοχευμένες και θα σας αποφέρουν μεγαλύτερο traffic και κατά συνέπεια νέους πελάτες.

Facebook Messenger

Το Facebook Messenger (εν συντομία Messenger) είναι υπηρεσία άμεσων μηνυμάτων (pm & dm, personal messages & direct messages δηλαδή) μέσω της οποίας μπορείτε να στείλετε γραπτά και ηχητικά μηνύματα αλλά και βίντεο.

Το Messenger επιτρέπει στους χρήστες να συνομιλούν με τους Facebook φίλους τους τόσο στο κινητό όσο και μέσω της ιστοσελίδας του Facebook.

Το αναφέρουμε ξεχωριστά διότι από το 2016 και έπειτα δεν χρειάζεται κάποιος να είναι χρήστης του Facebook για να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή Facebook Messenger.

Στην iZi Media Group το θεωρούμε πολύτιμο εργαλείο διαφήμισης και ανήκει στο διαφημιστικό πακέτο του Facebook & Instagram Ads.

Instagram

Το Instagram είναι ένα δημοφιλές social media που επιτρέπει τη λήψη και το διαμοιρασμό φωτογραφιών και βίντεο. Έγινε γνωστό χάρη στα φίλτρα φωτογραφιών του, ενώ σήμερα διαθέτει φίλτρα και για βίντεο, καθώς επίσης και πληθώρα άλλων εργαλείων φιλικών προς τους χρήστες.

Το Instagram ανήκει στο Facebook, μετά την εξαγορά του τον Απρίλιο του 2012 έναντι 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων. Συνολικά υπάρχουν πάνω από 3 εκατομμύρια εγγεγραμμένοι χρήστες στην Ελλάδα και περίπου 550.000 στην Κύπρο οι οποίοι έχουν ανεβάσει πάνω από 2 δισεκατομμύρια φωτογραφίες. Καθημερινά ανεβαίνουν πάνω από 6 εκατομμύρια φωτογραφίες και πραγματοποιούνται πάνω από 500.000 likes σε φωτογραφίες και βίντεο.

Όπως μπορείτε να κατανοήσετε και εσείς, μέσω του Instagram μπορείτε να δημοσιεύετε και να προωθήσετε κυρίως προϊόντα και όχι τόσο υπηρεσίες και άλλα παρόμοια αγαθά.

Το Instagram ανήκει στις πληρωμένες διαφημίσεις του Facebook και εμείς στην iZi Media θα οργανώσουμε τις καμπάνιες και του Facebook αλλά και του Instagram σας μαζί στο ίδιο πακέτο προσφοράς.

LinkedIn

Ένα κοινωνικό δίκτυο που αποτελεί κρυφό όπλο μεταξύ των επαγγελματιών είναι το LinkedIn. Πρόκειται για την ακρίβεια για ένα κοινωνικό δίκτυο, στόχος του οποίου είναι να συνδέσει όλους τους επαγγελματίες του κόσμου, κάνοντας τους πιο παραγωγικούς και καλύτερους στην εργασία τους.

Οι μεν επαγγελματίες χρησιμοποιούν το LinkedIn για να παρουσιάσουν το βιογραφικό τους, το πορτφόλιο και τα έργα τους, αλλά και τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα και δυνατά τους σημεία και συγκεκριμένα τα “skills” που μπορεί να διαθέτουν. Οι δε εταιρείες χρησιμοποιούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο το LinkedIn, σαν ένα online δηλαδή βιογραφικό μέσω του οποίου μπορούν να ξεχωρίσουν τους μελλοντικούς υποψήφιους τους.

Το LinkedIn είναι ένα υπέροχο κανάλι διαφήμισης εάν ανήκετε σε κάποια κατηγορία ελεύθερου επαγγελματία που παρέχει υπηρεσίες. Εμείς στην iZi Media προτείνουμε τη χρήση του LinkedIn με κλειστά μάτια σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις.

 

Πιστέψτε μας, εμπιστευτείτε μας και δεν θα το μετανιώσετε!

Twitter

Το Twitter είναι ένα κοινωνικό δίκτυο το οποίο ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία των social media και θεωρείται το δεύτερο δημοφιλέστερο στον κόσμο μετά από το Facebook στην Ελλάδα. Το ποσοστό του στη χώρα μετρά περίπου 700 χιλιάδες ενεργούς χρήστες. Αρκετά μικρότερο ποσοστό από τα 6 εκατομμύρια του Facebook και 3 εκατομμύρια του Instagram. Αυτό όμως δεν πρέπει να σας ξεγελά.

Το Twitter χρησιμοποιείται περισσότερο σαν μέσο δημοσίευσης του Δημόσιου Λόγου από πολιτικούς, ρεπόρτερ, δημοσιογράφους, αθλητές και άλλα μέσα ενημέρωσης, κυρίως λόγω της αμεσότητας του.

Αυτό που χαρακτηρίζει το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο και το ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα, είναι οι δημοσιεύσεις με όριο τους 140 χαρακτήρες που είχε μέχρι το 2017 και μετατράπηκαν σε 280 στις αρχές του 2018. Η χρήση του έχει να κάνει κυρίως με την ενημέρωση και στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως το μέσο της ατάκας καθώς χρησιμοποιείται αρκετά συχνά για να σατιρίσει καταστάσεις.

Στην iZi Media Group προτείνουμε την ένταξη του Twitter σε διαφημιστικές καμπάνιες που περιέχουν αστεία ή χιουμοριστικά σκιτσάκια, εικόνες, gif, emoji και σε εταιρείες που θέλουν να χρησιμοποιήσουν όσο το δυνατό περισσότερα διαφημιστικά κανάλια.

YouTube

Το YouTube είναι ένα κοινωνικό μέσο κοινοποίησης, αναπαραγωγής και διαμοιρασμού βίντεο. Είναι το δημοφιλέστερο στο είδος του, υπάρχουν ακόμα τα DailyMotion και Vimeo, αλλά δεν συγκρίνονται οι χρήστες του επ’ουδενί. Κάθε μήνα το επισκέπτονται πάνω από 2 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες, ενώ κάθε λεπτό ανεβαίνουν πάνω από 200 ώρες βίντεο. Στην Ελλάδα και την Κύπρο τα πράγματα είναι ακριβώς ίδια και δεν βλέπουμε διαφορές, παραμένει το κυρίαρχο Video Social Media Platform με περίπου 6 εκατομμύρια χρήστες τον μήνα στην Ελλάδα και περίπου 500 χιλιάδες στην Κύπρο.

Από το 2006 ανήκει στη Google, όπως και το Google+ (που πλέον έχει σταματήσει να υπάρχει) και άλλες δημοφιλείς υπηρεσίες της Google.

Το YouTube χρησιμοποιείται από τους χρήστες περισσότερο για να περνούν την ώρα τους, αφού μπορούν να συναντήσουν ό,τι βίντεο μπορείτε να φανταστείτε.

Στην iZi Media Group το προτείνουμε ανεπιφύλακτα σαν μέσο προώθησης της εταιρείας σας καθώς όχι μόνο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε paid ads αλλά και να δημιουργήσετε το δικό σας κανάλι που θα μπορείτε να ανεβάζετε δικά σας βίντεο με οδηγίες, συμβουλές και παρουσίασες των προϊόντων σας.

Google My Business

Το Google My Business δεν ανήκει στην κατηγορία των social media με την κυριολεκτική έννοια του όρου (το social media της Google ονομαζόταν Google+ και έχει πλέον ακυρωθεί σαν πρότζεκτ). Το Google My Business είναι ένα δωρεάν εργαλείο που σας δίνει τη δυνατότητα να προωθείτε το Εταιρικό προφίλ και τον ιστότοπο της επιχείρησης στην “Αναζήτηση” και τους Χάρτες της Google.

Με τον λογαριασμό σας στο Google My Business μπορείτε να βλέπετε τους πελάτες σας και να έρχεστε σε άμεση επαφή μαζί τους, να δημοσιεύετε ενημερώσεις στο Εταιρικό προφίλ σας, καθώς και να βλέπετε πώς οι πελάτες αλληλοεπιδρούν με την επιχείρησή σας στο Google.

Αν και δωρεάν, αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πρακτικά εντελώς δωρεάν. Κάθε API integration της Google, όπως οι χάρτες της επιχείρησης σας, οδηγίες κ.τ.λ. έχουν κάποιο μηνιαίο κόστος.

Στην iZi Media Group θεωρούμε την χρήση του Google My Business απαραίτητη κυρίως σε καταστήματα και υπηρεσίες με φυσική παρουσία. Κάτι τέτοιο δυναμώνει το brand name και την εμπιστοσύνη σας των πελατών σας προς την επιχείρηση σας.

WhatsApp

Το WhatsApp είναι μία social εφαρμογή και συγκεκριμένα ανήκει στην κατηγορία των messenger apps, εφαρμογών δηλαδή για άμεση επικοινωνία. Είναι εφαρμογή που χρειάζεται κινητό τηλέφωνο, smartphone, και τηλεφωνικό αριθμό για να λειτουργήσει – ενεργοποιηθεί. Στόχος του είναι να αντικαταστήσει την επικοινωνία των χρηστών μέσω SMS και των τηλεφωνικών κλήσεων και να τους βάλει στο “παιχνίδι” της επικοινωνίας με μηνύματα μέσω του Ίντερνετ (WiFi ή 3G/4G/5G).

Ο βασικός ανταγωνιστής του στην Ελλάδα ήταν μέχρι πρόσφατα το Viber, ενώ μετά από τον Ιανουάριο του 2021 λόγω του ότι το WhatsApp επέλεξε να συλλέγει αρκετά προσωπικά δεδομένα, έχασε αρκετό μερίδιο αγοράς και απέκτησε ακόμα 2 ανταγωνιστές, το Telegram και το Signal.

Η κοινότητα του WhatsApp ήταν η μεγαλύτερη που μπορούσε κανείς να συναντήσει σε messenger app αυτή ξεπερνώντας τους 2 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίους χρήστες. Μειώθηκε αρκετά όπως είπαμε τον Ιανουάριο του 2021 και έπεσε στα σχεδόν 1 δισεκατομμύρια ενεργούς μηνιαίους χρήστες. Διόλου ευκαταφρόνητη μείωση. Συνεχίζει όμως να είναι ο ηγέτης στα Messenger Apps κυρίως λόγο της εξαγοράς του από το Facebook τον Ιανουάριο του 2014 και της ενσωμάτωσης του με τις πλατφόρμες Facebook Shop, Facebook Business και Facebook Manager.

Στην iZi Media προτείνουμε την χρήση του Whats App για διαφημιστικούς σκοπούς κυρίως σε χρήστες που δεν έχουν λογαριασμό στο Facebook με σκοπό την ενημέρωση εν δυνάμει πελατών που μπορούμε να πλησιάσουμε διαφορετικό τρόπο.

Viber

Το Viber είναι και αυτό μια δημοφιλής social media εφαρμογή που ανήκει στην κατηγορία messenger για υπολογιστές και κινητές συσκευές και η οποία επιτρέπει στους χρήστες να ανταλλάσσουν γραπτά μηνύματα, εικόνες, βίντεο και να πραγματοποιούν φωνητικές και βίντεο κλήσεις μέσω Ίντερνετ (WiFi ή 3G/4G/5G).

Ιδιαίτερα στην Ελλάδα, η εφαρμογή είναι αρκετά δημοφιλής και μέχρι πρόσφατα ήταν 2η ακριβώς πίσω από το WhatsApp. Όπως έχει αναφερθεί όμως, μετά το σκάνδαλο του WhatsApp για συλλογή προσωπικών δεδομένων τον Ιανουάριο του 2021, το Viber ανέβηκε αρκετά και κέρδισε μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, παίρνοντας ταυτόχρονα και την 1η θέση στην κατηγορία των messenger apps στην Ελλάδα. Το Viber υποστηρίζει την Ελληνική γλώσσα και η τελευταία μέτρηση μέσα στο καλοκαίρι έδειξε πως την εφαρμογή χρησιμοποιούν παγκοσμίως πάνω από 1.2 δισεκατομμύρια ενεργοί μηνιαίοι χρήστες.

Στην iZi Media θεωρούμε ότι το Viber μπορεί να γίνει ένα πολύτιμο εργαλείο μάρκετινγκ μέσω 2 καναλιών διαφήμισης. Πρώτον μέσω των ενημερωτικών μηνυμάτων για προσφορές και εκπτώσεις στους είδη πελάτες σας και δεύτερων μπορείτε να ενημερώσετε και εν δυνάμει καταναλωτές καθώς το Viber επιτρέπει τις διαφημίσεις σε συγκεκριμένα σημεία της οθόνης ενός smartphone ή υπολογιστή.

TikTok

Το Tik Tok (παλαιότερα γνωστό ως musical.ly και στην Κίνα γνωστό ως Douyin) είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης που ενώνει την κοινωνική δικτύωση με τη μουσική σε μια πρωτότυπη πλατφόρμα αυτοδημιούργητων βίντεο. To Tik Tok ανήκει στην ίδια μητρική εταιρεία που αγόρασε το μουσικό λογισμικό Musical.ly το 2017 και από τότε όλοι οι χρήστες του musical.ly μεταφέρθηκαν στην καινούργια εφαρμογή.

Το TikTok μέχρι και τις αρχές του 2020 ήταν σχετικά νέο social media στην Ελλάδα και δεν είχε μεγάλη απήχηση. Από τον Μάρτιο του 2020, όμως, και λόγω του Covid-19 και της ολοένα και αυξανόμενης ροής χρηστών στο διαδίκτυο, το TikTok ξεπέρασε τους 1.1 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες στον κόσμο και περίπου το 1 εκατομμύριο ενεργούς χρήστες στην Ελλάδα και την Κύπρο. Οι χρήστες του TikTok είναι ηλικίας έως 24 ετών στον μεγαλύτερο βαθμό με περίπου 70% με το άλλο 20% να είναι ηλικίας από 24 έως 30 και το 10% να είναι ηλικίας άνω των 30.

Οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να δημιουργήσουν, να αποθηκεύσουν και να μοιραστούν βίντεο διάρκειας έως και 60 δευτερολέπτων (το μέγιστο όταν πρόκειται για διαφημιστικά ή sponsored video).

Στην iZi Media Group χρησιμοποιούμε το TikTok ως ένα διαφημιστικό κανάλι για προϊόντα και υπηρεσίες που απευθύνονται κυρίως στο νεανικό κοινό και όχι τόσο σε ηλικίες άνω των 30.

Vimeo

Το Vimeo είναι ιστοσελίδα ανταλλαγής βίντεο και ένας από τους ανταγωνιστές του YouTube μαζί με το DailyMotion στο οποίο οι χρήστες της μπορούν να παρακολουθήσουν αλλά και να ανεβάσουν βίντεο που θέλουν να μοιραστούν με άλλους.

Δημιουργήθηκε το 2004 από μια μικρή ομάδα ανθρώπων που σκοπό είχαν να προβάλλουν τα δικά τους έργα και τις δικές τους προσωπικές στιγμές χωρίς να θέλουν τα βίντεο τους να διακόπτονται ή να αλλοιώνονται από διαφημίσεις και spam.

Το 2007 το Vimeo άρχισε να υποστηρίζει και το ανέβασμα βίντεο υψηλής ανάλυσης, 720p και 1080p High-definition. Τον Μάρτιο του 2016 το Vimeo είχε πάνω από 130 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες και βρισκόταν στην τρίτη θέση ανάμεσα στις ιστοσελίδες με παρόμοιο περιεχόμενο.

Η μεγάλη διαφορά του Vimeo είναι ότι, σε σχέση με το YouTube αλλά και με παρόμοιες πλατφόρμες, δεν υπάρχουν διαφημίσεις και στην Δωρεάν έκδοση του, το μέγεθος ενός βίντεο δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 500MB.

Στην iZi Media χρησιμοποιούμε το Vimeo για σκοπούς ενδυνάμωσης του brand name της επιχείρησης σας.

Slack

Το Slack είναι ένα εργαλείο επικοινωνίας στο χώρο εργασίας και όχι ένα καθαρά social media. Σε γενικές γραμμές είναι ένα ενιαίο μέρος για ανταλλαγή μηνυμάτων, εργαλείων και αρχείων. Με λίγα λόγια αυτό σημαίνει ότι το Slack είναι ένα σύστημα ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων με πολλά πρόσθετα και εργαλεία στο χώρο εργασίας.

Τα πρόσθετα δεν είναι απαραίτητα για τη χρήση του Slack, επειδή η κύρια λειτουργικότητα είναι η συζήτηση με άλλα άτομα. Υπάρχουν δύο μέθοδοι συνομιλίας στην πλατφόρμα του Slack: τα κανάλια (ομαδική συνομιλία) και άμεσο μήνυμα ή DM (συνομιλία από άτομο σε άτομο).

Ο σκοπός που τοποθετούμε το Slack στα social media είναι επειδή σαν iZi Media Group μας έχει βολέψει απίστευτα στις άμεσες συνομιλίες μεταξύ μας και μεταξύ των συνεργατών μας. Μέσω αυτού μπορείτε και εσείς να δημιουργήσετε την δική σας κοινότητα και να έχετε μια πιο άμεση σχέση με τους πελάτες σας.

Reddit

Το Reddit είναι μια ιστοσελίδα τύπου φόρουμ (διαδικτυακή κοινότητα), η οποία ανήκει στα social media και διαθέτει μεταξύ άλλων και λειτουργίες κοινωνικής δικτύωσης. Οι χρήστες του Reddit ανοίγουν συνεχώς νέες συζητήσεις πάνω σε οποιοδήποτε θέμα μπορείτε να σκεφτείτε και τις εντάσσουν μέσα σε κοινότητες, που ονομάζονται subreddits. Κάθε κοινότητα, subreddits δηλαδή, έχει το δικό της θέμα και θεματική ενότητα, τους δικούς της κανόνες και τους δικούς της moderators και administrators (διαχειριστές). Υπάρχουν συνολικά πάνω από 900 χιλιάδες subreddits.

Η κοινότητα του είναι αρκετά μεγάλη με περίπου 900 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες τον μήνα και περίπου 4 εκατομμύρια χρήστες σε Ελλάδα και Κύπρο. Οι χρήστες του Reddit είναι ως επί το πλείστον άντρες σε ποσοστό 60% και ηλικίας 18 έως 30 ετών.

Στην iZi Media θεωρούμε ότι το Reddit μπορεί να βοηθήσει στην δημιουργία και την ενδυνάμωση του brand name σας και το προτείνουμε ως social media που έχει σκοπό το SΕΟ της επιχείρησης σας.